Shop Mobile More Submit  Join Login
1hour monster 1 by joverine 1hour monster 1 by joverine
ok I'm feeling terrible about not posting
so I decided to try out a new habit maybe?
I've called it a very creative and brain expanding name
the 1hour monster project

yup
i know
take it easy maybe sit down awhile-lots to take in
sigh

ok so

the only way I'll be able to post is with this type of quick sketch used to warmup b4 work-which I have more than I can handle right now(thankful!!!!)
I need to do SOMETHING b4 getting' into work-and unfortunately it can't be a commission-cuz to me that's as important as work(maybe work is a pixel or 2 higher in the foodchain)

soooooo
if this is worth posting I'll post more
lemme know

probably throw this in scraps eventually

MY BLOG-art WIP/Tutorials product reviews
Add a Comment:
 
:iconlanimidnite84:
LaniMidnite84 Featured By Owner Aug 21, 2012  Hobbyist Artist
I think that would take me weeks to do that XD
Reply
:iconk9k1n6:
K9K1N6 Featured By Owner Jun 7, 2012  Hobbyist Digital Artist
Epic looking art =)
Reply
:icondominichautmann:
DominicHautmann Featured By Owner Jul 8, 2011
badass looking 1h monster!
Reply
:icongalladexgardevoir12:
galladexgardevoir12 Featured By Owner Apr 8, 2011  Hobbyist Artist
it could be scarier, add some blood on its claws, around the mouth, some corpses, and some freaky appendages
Reply
:icondanskie187:
danSkie187 Featured By Owner Feb 4, 2011
Haha just love your monsters, man
Reply
:iconcosmicvirus:
CosmicVirus Featured By Owner Jan 6, 2010  Hobbyist Traditional Artist
very good work! ^_^

the creepier the better!
Reply
:iconjoverine:
joverine Featured By Owner Jan 8, 2010  Professional General Artist
woot
I'm hoping to do these live on ustream soon(the one hour monster show)
Reply
:iconogrebear:
ogrebear Featured By Owner Aug 30, 2009
Very nice.

Some sorta Ghoul?
Reply
:icontha-ripper:
Tha-RIPPER Featured By Owner Aug 9, 2009
He's like "HEY!! How's it goin'?"
Reply
:iconsean-oli:
Sean-oli Featured By Owner May 7, 2009
it kinda looks like a chimera from resistance seriesbut its great (y)
Reply
:icondarkn355s1ay3r:
Darkn355S1ay3r Featured By Owner Apr 20, 2009  Student Artisan Crafter
Nice job on the one hour monster very nice.

I can see it emotions from the way it possed very very cool!
Reply
:icondodgyrommer:
dodgyrommer Featured By Owner Apr 1, 2009  Student Digital Artist
The fluidity of the muscles is quite amazing! Those hands, too! They look like they've got some practice around the neck. ;) Very impressive for one hour.
Reply
:iconjoverine:
joverine Featured By Owner Apr 15, 2009  Professional General Artist
he could easily choke an opponent I guess-good eye on that lol
thanks also
Reply
:iconneilss1:
Neilss1 Featured By Owner Jan 15, 2009  Professional Digital Artist
I find it astonighing this only took you and hour to do I hope i can get stuff of the same quality to come out as quick
Reply
:iconjoverine:
joverine Featured By Owner Jan 26, 2009  Professional General Artist
don't focus on speed!
just keep practicing and speed follows
although doing speed paints once in awhile is helpful...doing the slow tedious studies help more in my opinion!
thnx btw
Reply
:iconinfrunitas:
Infrunitas Featured By Owner Dec 21, 2008  Hobbyist Writer
ohh, i just want to give him a treat and rub his tummy!
Reply
:iconjoverine:
joverine Featured By Owner Dec 30, 2008  Professional General Artist
ya i heard he like that
Reply
:iconinfrunitas:
Infrunitas Featured By Owner Jan 1, 2009  Hobbyist Writer
haha, which part, the biting off my head or the treat?...same thing, right?
Reply
:iconxhastex:
xHaStex Featured By Owner Dec 8, 2008
d00d3....
this is sw33t....
the brush strokes are awesome...
the design is killer...
and the pose is blazin....
hope to see more...XD...
Reply
:iconjoverine:
joverine Featured By Owner Dec 9, 2008  Professional General Artist
hey man how goes
cool glad you like so much about this one :)
and yes i'll keep it up
just have to get my work done first...no time for an hour warmup :(
Reply
:iconcocopacabana:
Cocopacabana Featured By Owner Dec 6, 2008  Hobbyist
nice work
Reply
:iconjoverine:
joverine Featured By Owner Dec 9, 2008  Professional General Artist
thnx X)
Reply
:icongetfuck:
Getfuck Featured By Owner Dec 5, 2008
Very Kelley Jones (comic industry)
Reply
:iconjoverine:
joverine Featured By Owner Dec 9, 2008  Professional General Artist
cool :thumbsup:
Reply
:iconomar-dogan:
Omar-Dogan Featured By Owner Dec 5, 2008  Professional General Artist
It's all about the right leg, specifically those lovely quads and knee joint.
Reply
:iconjoverine:
joverine Featured By Owner Dec 9, 2008  Professional General Artist
haha hopefully i did the knees ok...remember vernor making knees important..or was it gerard? jerry? hmm
Reply
:iconmrshan:
mrshan Featured By Owner Dec 4, 2008  Professional
very nice
Reply
:iconjoverine:
joverine Featured By Owner Dec 9, 2008  Professional General Artist
:thumbsup:
Reply
:iconmrshan:
mrshan Featured By Owner Dec 10, 2008  Professional
:)
Reply
:iconcryptcrawler:
Cryptcrawler Featured By Owner Dec 4, 2008
*slowly lifts his hood to the horizon*

"...1 Hour Monster of the Week...Hmmm.."

*nods*
Reply
:iconjoverine:
joverine Featured By Owner Dec 9, 2008  Professional General Artist
oh that would be awesome if you did the same!!! but then yours would kick my ass and nobody would come visit mine anymore :(
oh well I'd still luv to see them! :D
Reply
:iconcryptcrawler:
Cryptcrawler Featured By Owner Dec 9, 2008
Hah!
Thats so not true!
Besides I doubt id let myself post something I only spent an hour on - I dont have the guts.
I gotta loosen up about that but for some reason I really dont like to post sketches, I cringe at the ones I do have.
Bah..ill get over it sometime I guess.
Reply
:iconjoverine:
joverine Featured By Owner Mar 20, 2009  Professional General Artist
it's funny cuz ppl would LOVE to see your sketchwork
myself included obv.
or a gnomen dvd starring cryptcrawler ;)
Reply
:iconcryptcrawler:
Cryptcrawler Featured By Owner Mar 20, 2009
Hah!
Maybe someday my man, maybe some day.

Whatcha got cookin over there?
Reply
:icondefseone:
DefseOne Featured By Owner Dec 4, 2008
Damn!!!!

1 hr sketch????
That piece will take me a week :(

Keep posting!
...Remember that the garbage from someones are a treasure for others.

Great Work!
Reply
:iconjoverine:
joverine Featured By Owner Dec 9, 2008  Professional General Artist
so let it take a week! speed will come as i've mentioned to others above
and yes that is a great saying
thnks very much :)
Reply
:iconsaber4734:
saber4734 Featured By Owner Dec 4, 2008  Hobbyist Artisan Crafter
Whoa, scary doesn't seem to describe this guy.
Reply
:iconjoverine:
joverine Featured By Owner Dec 9, 2008  Professional General Artist
ah he's a softy on the inside..then again we're all soft on the inside...mushy guts n all
thnx!
Reply
:iconabigbat:
abigbat Featured By Owner Dec 4, 2008  Professional Digital Artist
Definitely, keep posting these! Fantastic silhouette and design.
Reply
:iconjoverine:
joverine Featured By Owner Dec 9, 2008  Professional General Artist
coolio will do
thnx!
Reply
:iconelsevilla:
elsevilla Featured By Owner Dec 4, 2008  Professional Digital Artist
luv the hands
Reply
:iconjoverine:
joverine Featured By Owner Dec 9, 2008  Professional General Artist
cool dude! thanks so much
recognize the brush for the bg? (thnx)
Reply
:icondauthiwarlord:
Dauthiwarlord Featured By Owner Dec 4, 2008  Hobbyist Digital Artist
Looks so good! Nice job! ^^
Reply
:iconjoverine:
joverine Featured By Owner Dec 9, 2008  Professional General Artist
:D
Reply
:icone-freet:
E-freet Featured By Owner Dec 4, 2008
Aw man, when you said "this type of quick sketch"...
Something just broke inside me TT_TT
I cannot draw something like that even if I put 4 hours into it...so it's not fair! XD

Good job! He's totally cool! really inspiring to draw some fantasy stuff ^^
Reminds me a lot of D&D or Magic art heh.
This kinda art always inspire me and make me feel like drawing again.

Thanks for the contribution then! ^^

Keep up the amazing work! (can never get tired to tell you this X) )

-Terry
Reply
:iconjoverine:
joverine Featured By Owner Dec 9, 2008  Professional General Artist
awe sorry
but don't let it get u down -this is something similar to what i've drawn for over 3decades! its sort of my default thing-ogre,ape type muscley creature
speed will come! just keep on workin hard focusing on quality not speed
ya the old D&D stuff left an impression on me in my youth-probably sub-consciously inspired by that and much more

thanks Terry
haha and thanks for the continued support!
Reply
:iconokarusekai:
okarusekai Featured By Owner Dec 4, 2008  Professional Digital Artist
That Anatomy! Cool Vriens..
Reply
:iconjoverine:
joverine Featured By Owner Dec 9, 2008  Professional General Artist
yup a walkin anatomy experiment for me
thnx my friend
Reply
:iconokarusekai:
okarusekai Featured By Owner Dec 9, 2008  Professional Digital Artist
Welcome Bro!
Reply
:iconvinroc:
VinRoc Featured By Owner Dec 4, 2008  Professional Digital Artist
Cool monster man! Yeah, you should keep doing them.
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
December 4, 2008
Image Size
64.8 KB
Resolution
1227×1800
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
13,663
Favourites
348 (who?)
Comments
141
Downloads
488
×